2010/06/02

helgkvällar



Helgkvällar. I fredags var jag på Markus examensfest. Helt galet egentligen, vi blev goda vänner när vi gick i samma klass på högstadiet och har varit det sedan dess, och nu är han färdigutbildad (och han är verkligen inte först av mina vänner, snarare är det jag som är sist, men det gör väl ingenting). Sjuksköterska är han nu, för den som undrar, och en redigt bra sådan vet jag att han blir också. Det var en fin fest!

Och det var så himla fint också när jag dagen efter berättade för Johan att Sebastian hade varit där, och att det var så trevligt att träffa honom. Johan sa:
- Hur har du egentligen gjort för att ha hittat så månganära vänner?
- Nära och nära, sa jag, vi har ju inte setts sedan i julas och knappt hörts av sedan dess heller.
- Nej, men när ni väl ses, så känns det jättebra och det är det som om det inte har gått någon tid alls, eller hur?
- Ja, jo, så är det ju, sa jag och log, för jag blev varm i magen.
- Och det är väl det som egentligen är en nära vän, är det inte det? sa Johan.

Och jo, det är det nog. Och om man ser det på det sättet så har jag verkligen många nära vänner, och jag tycker om dem så hemskt mycket. Och jag känner mig galet lyckligt lottad.

Sen på lördagen var det Melodifestivalsbevakning och intag av färgglada drinkar hemma hos Julia och Johan, men där hann jag bara fota deras fantastiska balkong och min drink, sedan började spektaklet och sen glömde jag fota. Men det var också hemskt trevligt!

***

Two beautiful weekend evenings: On Friday I went to my old friend Markus' graduation party. He's a nurse now and he's going to be such a good one, too! And on Saturday I went to Julia and Johan's to watch Eurovision Song Contest and drink colorful drinks. :)

Salem al Fakir | Roxy

No comments: