2010/03/21

Hej! Jag heter Kristin.


Jag är 25 år och ser ut såhär (foto Åse Blomqvist):


eller såhär (foto Johan Tivander/ Magnus Enarsson):



Jag är född i och har bott hela mitt liv (sånär som på några folkhögskoleår och ett år i Frankrike) i Göteborg, som är min favoritplats på jorden. Där delar jag världens finaste lägenhet (tycker vi i alla fall):


med min bästa kompis Johan:



Jag är kär i en person som heter Viktor, han ser ut såhär:



Jag läser till klassisk sångpedagog på musikhögskolan i Göteborg,


men just nu har jag uppehåll i två år och sjunger jazz på Ljungskile folkhögskola,


eftersom jag älskar att sjunga och vill pyssla med så många genrer, stilar och uttryckssätt som möjligt.


(foto Viktor Kannisto)

Jag är tokig i att dansa lindy hop (och balboa), men nu när jag pluggar och delvis bor i Ljungskile orkar/ hinner jag varken hålla kurser eller socialdansa särskilt mycket, så det är lite på paus tills nästa år (foto: jag har glömt men mamma eller pappa tror jag).


Jag sjunger i en tokfin och tokbra kör, Härlanda kammarkör:



Annars gillar jag att klippa och klistra, till exempel collage ...


... och fotoalbum ...


... och annat papperspyssel.



Och så tycker jag om att resa, gärna till europeiska städer ...


... eller till fjällen på vandring.


Jag är hemskt förtjust i att se på film


och läsa böcker


och julen


och glass


och konstmuseum


och olika ljus som man kan överraskas av när man går ut


och jag tycker att Gud är bäst.


Frågor på det? :)

***

(Match the text to the images yourselves, please. :)
I've gotten a few new readers lately (hello, I'm so glad you're here!) and I was thinking that a small presentation might be of use. Sort of like before when we built our own personal homepages. Fun fun!

So, Kristin is my name. I'm 25 and I look like that. I am born in and have lived my whole life (except for a few years at folkhögskolor and a year in France) Göteborg. I share the best apartment in the world (at least according to us) with my best friend, Johan. I'm in love with a guy called Viktor. I study to be a classical singing teacher at the Academy of Music in Göteborg, but I'm on a two year break to study jazz singing at Ljungskile folkhögskola, because I love to sing and like to sing as many genres and styles as possible.

I am crazy about lindy hop and balboa, but now that I study and partly live in Ljungskile there's no time or energy to neither teach nor social dance a lot, so that's on hold until next year. I sing in a brilliant choir, Härlanda chamber choir.

I like to cut and paste, for example collages, photo albums and other stuff, and I like to travel, preferably to European cities or to hike in the Swedish mountains. I also love movies, books, Christmas, ice cream, art museums and different lights that surprise you when you go out, and I think God is the best.

Questions? :)

7 comments:

Anonymous said...

Vilken fin livsberättelse :D o fin konsertbild från ljungskile

Spogardh

Maria said...

Åh, underbart! Kristin i ett nötskal. Jag gillar nötskal.

Anonymous said...

ÅH vad fint! och vad snyggt du klistrar och pysslar!! <3
åsePåse

Linnéa said...

Haha, kul att du kände igen dig! Och åh, så mycket fina foton! Jag gillar din presentation, du verkar vara en fin människa!

kristin said...

spogardh, maria och åse: tack fina vänner, vad roligt att ni gillade det! :)

linnéa: hej hej och tack tack för besök och beröm! :)

Leila said...

Fint fint fint! <3

kristin said...

tack leila :) <3