2010/12/28

alltigenom lyckligt



Åh, jag har just kommit hem från tre dagar i Trollhättan och jag har haft det så fint, så fint, så alltigenom lyckligt. Galet bortskämd har jag blivit av min älskade som lagat middagar, gett mig glass och öst kärlek över mig. Promenerat har vi gjort och sett på film men mest bara tagit det lugnt.

(Note to self: Det verkar som att jag behöver resa bort/ komma bort för att kunna slappna av. Behöver uppenbarligen inte vara långt, men ändå, bort från allt det vanliga, här där det finns saker att ta tag i i varje rum av lägenheten och varje skrymsle av hjärnan. Det behöver jag komma bort från och sedan komma tillbaka, utrensad.)

***

I just got home from three days in Trollhättan and I've had such a good time, such a beautiful happy time. My love has spoiled me with dinners, ice cream and love. We've taken walks and watched movies but mostly just relaxed.

(Note to self: Seems I need to get away to be able to relax. Apparently it doesn't need to be far, but still, away from the everydayness. Here there are things to do in every room of the apartment and every corner of my mind and that is what I need to get away from, from time to time, to be able to return, refreshed.)


No comments: