2010/10/27

och gå ned till vattnet



Vilket underbart skitväder vi har! säger jag till Johan i telefon. Det är en mening som make:ar perfect sense for mig: Det är skitväder, sånt där som regnar sidledes, blåser och väsnas och är riktigt ruschligt. Och jag tycker att det är underbart, jag har vattentäta kängor och tjock jacka och snart får jag gå in igen och torka.

Men den hösten har kommit först de senaste dagarna. Förra veckan var det den andra hösten, den kristallklara. Det har varit mycket i skolan men ibland måste man bara skära ut lite tid medan det fortfarande är ljust, ta med sig sin älskade och gå ned till vattnet.

***

What lovely shitty weather we have had! I say to Johan on the phone. It is a sentence that makes perfect sense to me: The weather is shitty, the kind of weather that rains sideways. And I really do think it's lovely, I have waterproof boots and a thick coat and I'm going to go inside soon and dry up.

But that autumn came only these past few days. Last week it was the other autumn, the one that's crystal clear. I've been rather busy at school, but some days you just have to sort of cut some time out while it's still light out, bring your loved one and take a walk to the water.


No comments: