2010/07/13

300000 liter i sekunden



Jag är vansinnigt fascinerad av allt vatten i Trollhättan. Dels för att det är vackert med kanalerna och öarna och dels för att det är intressant med slussarna och allt. Så i helgen var vi och tittade på fallpåsläppet. De släpper på vatten en stund varje dag nu på sommaren. Jag vill gå och kolla igen!

***

I'm immensely fascinated by all the water in Trollhättan. Partly because it's beautiful with the canals and islands, partly because it's interesting with the locks and everything. So this weekend we went to see the opening of the falls. They do that for a few minutes each day in the summer. I want to go watch again!

2 comments:

Linda said...

Fräsiga bilder! Och kul att du är så faschinerad, det skulle jag nog också vara...

kristin said...

tack! och skönt att någon förstår mig. jag blir mest utmobbad av alla för att jag är så nördig. snart ska jag gå på guidad tur i kraftverket också! :)