2010/01/01

ett gott år


Den här listan räcker förstås inte för att beskriva vad det här året har varit för mig; hur tungt det var med depressionen i våras, hur jag slutade med PCO-behandlingen och blev mig själv igen på bara några veckor, hur mycket jag utvecklats under hösten. Hur fantastiskt fint det har varit, hur mycket bättre jag mår, hur mycket starkare, lyckligare, tryggare jag blivit. (Det kan jag aldrig beskriva. <3) Men här är i alla fall en sorts topp 3 ...





1. Jag och Johan fortsätter bo ihop och vara bästa vänner fast vi gjort slut (25/5)



2. Jag inser att jag sjunger bra (10/12)



3. Jag tar uppehåll från musikhögskolan och börjar på Ljungskile (25/8)





1. Fotograferandet



2. Söndagsjazzen



3. Kammarkören





1. Åse



2. Viktor



3. Måndagsensemblen





1. Fjällvandringen med Johan & Anders (juli)



2. Rom med kammarkören (juni)



3. London med Johan (februari)




Det här vill jag nästa år:
Bli jazzmusiker ännu mer
Umgås med mina goda fina vänner
Inte skriva ändlösa att göra-listor som jag bara får ångest av
Överlag sänka kraven på att vara bra på allt (hälften av allt jag redan är bra på kunde faktiskt räcka)

Ah, det blir ett gott nytt år!

No comments: