2010/11/20

Vissa veckor



Urk! Vissa veckor är det verkligen bara världens svåraste projekt att ta sig an det här projektet som jag håller på med, att vara jazzsångerska och klassisk sångerska på samma gång. Och det här var en sådan vecka. Jag blir förväxlar teknikerna, slarvar och blir trött i halsen. Alla mina ensemblerep känns sega och oinspirerade och det är bara kritik, inget beröm (eller så gör mitt huvud om det till det). Och så tappar jag mitt sound helt och hållet, biter ihop de klassiska tonerna och rundar upp jazztonerna och så låter det dåligt om alltihop.

Så idag är jag glad att det är helg och det har snöat ute och jag har så smått börjat slå in lite julpaket. Som terapi liksom. Igårkväll var jag hemma alldeles ensam (det är ganska ovanligt ändå när man är fyra som bor ihop) och hade pysselkväll och kollade på Project Runway samtidigt. Tokigt hur mycket jag har längtat efter det efter en sådan här fullsmockad vecka med inte så få emotionella berg-och-dal-banor.

Chet Baker | That Old Feeling

1 comment:

isbjörn said...

bobobo!